FILMCATALOGUE



  • Give me a Break

    Three girls are finding their way through a labyrinth of corridors. Drawing a path of potential encounters, only possible for a partial amount of time.

  • BLIND DATE

    Shot in an industrial zone of Lausanne where prostitutes mingle with worker from a marshalling yard. Blind Date tells the story of a quest. Mika, the young man totally subservient to the constraints of work and society, feels as though he is barely alive, cut off from his desires. He dies in a car crash with his girlfriend. He struggles briefly to stay alive. The film develops this moment of resistance, which is actually a poetic parenthesis about hoe difficult it is fir us to abandon ourselves.

  • Berytus, Tyrus, Augusta

    This is a short film in three parts named after the locations where the film was shot (in Latin). It is partly choreographed, partly improvised. It has to be seen as an attempt to fin a poetic relationship between the construction of the character (interior motivation/auto-fiction) and the different locations (exterior conditions/ political reality)

  • Collateral Damage

    Two toy figures dance a duet inspired by Contact Improv technique. They are surrounded by the sounds of war and run for cover as an air raid approaches.

  • Freiheit-Bewegungsfreiheit

    Noa Jordan stellt den menschliche Körper in das Zentrum ihrer künstlichen Arbeit. “Durch die Technik des Körperabdrucksnehmens kommt es zu einer Unmittelbarkeit der Darstellung eines konkreten Körpers, wie sie der Leinwand zurückbleiben, nähert sie sich dem Dasein eines Körpers in seiner Begrenzung, seiner Begrenzung, seiner Bewegung und in seiner Bewegungsfreiheit als erstem Ursprung unserer Freiheit. Eine Besonderheit der Arbeit ist die interaktive Einbinfung ganz verschiedener Menschen in des Schaffensprozess, die nicht nur zu einer Wechselwirkung zwischen der Künstlerin und dem Modell führt, sondern auch einen steigen Perspektivwechsel ganz bewusst in die Arbeiten mit aufnimmt. Durch die Nacktheit der Modelle, ihre Leinwand als der Dargestellte. Der Mensch als Ganzes, als Körper und Bewusstsein, als Innen und Aussen wird sichtbar . Der Betrachter, der sich den Bildern aussetzt, wird gleichzeitig in seiner Wahrnehmung des menschlichem Körpers irritiert und von der Intimität, der mitunter auch erschreckenden Direktheit des Gezeigten berührt. Es geht Noa Jordan um das einfangen von Leben als Körper, Bewegung, Freiheit und seine Transformation in ein Werk.” Philipp Koch

  • mazy the films

    What is the human body able to sustain when subjected to devices that record sounds and images? And what can we be done with the human body when it tends to evade the representational codes of these devices? mazy ( meaning labyrinthine) based one the choreography by Willi Dorner offers three answers formulated with the dispositives of video, film and computer: video graphics marionette, expressive finish being and a computerized trace of movement. In notes on mazy Nobert Pfaffenbichler constructs a baffing set of rules which make use of complementary and oppositional elements: colour vs. black and white, front vs. rearview, rectangle vs. square body as a whole vs. head/face. nothing is left of the space in wich dancer Helga Guszner moves: On the surface forms a web of kinetic fragments and interference which infects the chronological temporality and fuses the corporeal and mechanical movements ­ in a fragile manner and textual form simultaneously. Johannes Hammel’s system of transitions subjects the human body to an extreme test: In constant danger of being swallowed up by a space ending in a black void or becoming stuck to various surfaces and making sounds, an instect-like being undergone a transformation which is beyond physical reasons. In jittery montages, the body ( again Guszner) extricates itself in convulsive movements, though painlessly to a point at which the ability of this (or one’s own) body is barely believable. Michaela Schwentner draws the final conclusions form this working over in how do you want m.? The body is no more. What remains are nearly incomprehensible layered visual traces, created in a computer, that condense into abstract geometries in motion. Breakbeat fragments force us back to the point at which the question of what a human body can do is pose again. (Michael Palm)

  • Meditation NO.509

    Meditation No. 509 kann sich der Betrachter kontemplativ seinen assoziativen Gedanken hingeben. Reduziert auf ein Minimum und abstrahiert auf ein Maximum, verfolgt man die Bewegung des Tänzers Geraldo S1i. In der Meditations Serie geht es um die “Macht der Worte”. Einzelne Tanzsequenzen werden animiert und mit Worten un Zusammenhang gebracht. Dadurch erlangt der Tanz, für sich auch eine Sprache, eine Eindeutigkeit, die er nur aus sich heraus nie erreichen würde. Der Betrachter wird in seiner Sichtweise manipuliert er sieht den Film durch eine “Wort”filter und dadurch zwangsläufig anders. Formal sind die Filme bewußt auf einzelne Bewegungen oder Bewegungssequenzen reduziert. in einer gewissen Weise kann man die Filme der Meditations Serie als kleine filmische Haikus betrachten

  • 4 Jesus
  • Ray-Step Back!

    Ray Linch ist der Mann, der den Broadway nach Stuttgart gebracht hat. In einem biographischen Tanzfilm über das aufregende Leben des in Stuttgart legendären Stepptänzers, Choreographen und Sängers Ray Linch kommen wir einem Mann näher, der sein Karriere in Brooklyn begann, mit der Armee nach Stuttgart kam und dort heimisch wurde. Als ein Gründer einer der bekanntesten Tanzschulen Deutschalnds, der New York City Dance Group im Herzen Stuttgarts, wurde er in der Szene bald weit über die Grenzen der Schwaben Metropole hinaus bekannt. Heute mit 62 Jahren gibt er noch Unterricht in kleinem Kreis, choreographiert weiter hin Shows und reist mit uns zurück zu seinen Wurzeln nach Brooklyn New York, dahin, wo alles begann…

  • The Shape of Water

    Narelle Benjamin got the idea for the film from a recurring dream she had of a house teetering on the edge of a cliff above a raging ocean. Beresford realises this vision as a gothic fairytale landscape and uses her dancers to convey the different shapes water can take-ultimately exploring the connections between water and the human mind.

  • Time Copy

    Time Copy is a short experimental dance film it was inspired by the children’s book MoMo from author Michael Ende. The film is about time, and about the vibe of a mess of people, in this case, dancers. In real the dancer dance slowly. Then it was up to the director to manipulate the speed of the movements, and also to manipulate the order of the choreography. The goal was also to look for the boundaries of a computer program, in this Final Cut Pro. The director was in charge of the speed of the movements and the dynamics of the choreography. On the other hand is the film about the longing to belong to the group, but also the fear of getting lost in it, the fear of losing yourself and giving up your identity. For the music, Falk Hübner used five voices, and also manipulated them with the help of a computer Programm.

  • Elements of Mine

    Tanz. sinnlich eingebettet in eine Spielfilmhandlung, die zugleich zum ungewöhnlichen Portrait der Metropole Berlin wird. Zwei junge Tänzer loten ihr Spiel zwischen Nähe und Distanz auf überraschende, sinnliche und teils erotische Weise aus.

  • Earth
  • Studies at Kimming
  • R.U.N.

    R.U.N. – A study on spatial objectification. As a part of a larger series called walk, run, sit, stand and jump that seeks to reframe the visual perspective of the body in a simple action. Shot on Sunday morning in Perth. Australia on a deserted downhill road. A camera was secured of the back of a moving car and the performer ran in and out of the frame. A three-way conversation is overheated between the runner, cameraman and the driver, that enables the runner to stay with the car and in the shot. The editing process utilises the mechanical intervention of the camera-built strobe effect. offering a disjointed view of a body in continues motion to it’s shadowed stuff.

  • Oliven
  • Xima VS Xion

    Meine beiden Charaktere, Xima und Cion, leben in einer seelenlosen sterilen Welt, die von Symbolen beherrscht wird. Sie sind auf der Suche nach der Aufmerksamkeit, liebe und Zuneigung und stossen dabei an ihre Grenzen. Dies zerstört sie zunehmend, doch kennen sie nichts anderes. Die entstehende Einsamkeit lässt Xima und Cion ihre eigen Sprache entwickeln, sie kommunizieren durch Körperausdruck durch Körperausdruck. Musik sowie grafische Symbole, die bei der digitalen Nachbearbeitung eingefügt werden.

    Dieser gefundene Ausdruck ermöglicht eine vorsichtige Annäherung, Blickkontakt, Berührung, Anziehung führen zu einem zunehmenden Zerfall des Systems. Die Linie auf Brust, Hinterkopf und Händen. Somit wird ihre Erscheinung sowie Sexualität durch diese geometrische Formen definiert. ohne diese wären sie identisch und würden sich im Nichts verlieren. !

  • ALISS 22

    Aliss22 is the first collaboration between the dancers and choreographer Jara Serrano and the visual artist and musician Diegonante. They met in October 2006 a during one-month-long they were living together playing different rules in order to explore the human behaviour and the value of intimacy, In communication, individualism, ego, loneliness, were some rules to play with. Trying to bring outside the intimacy they confronted the bodies in the public space and recording in with a video camera. Aliss22 shows just 13 minutes from 25 hours of footage recorded. Aliss22 was screened in May in VIDEODANCE 2007, Thessaloniki International Film Festivals and ART-Athina, International art fair.

  • The POD

    Dance Company is nearly finished almost a year after it was first shot in the Warf. We have been juggling a series of graphic templates of nature to demonstrate the transformation of body through seasonal and environmental change. The Sydney Dance Company dancers are transformed into elements of a microscopic world born from water and evolve trough physical and chemical interaction with natural environments and forms.

  • Off Ground

    A light grey room. A slender woman of 50 and a 12-year-old boy. Joined together like the links of a chain. Changing positions at a constant rate. One flowing movement. Never losing touch with each other. A game played by a mother and her child. A kind of tango. Sound of feet. Breathing. Faint smiles. Until suddenly the woman’s hands let go of each other.

  • Ethereal

    A hula hoop floats amidst a stunning location of México city. As it moves, a dancer appears and plays wit the hoop. Every movement creates lines, impressive shapes and lights that float in the space as if being drawn to gradually create an impressive sculpture in movement.

  • Spiegelingen / Mirroring

    A man is drawn into an abandoned house. As he explores the house, he notices that it is bigger from inside than the outside. A sound lures him into the building. He follows what he thinks is music and stumbles into an empty room. A broken radio on the floor deepens the sudden absence of music. Suddenly the radio starts to play again. The man, unsure at first, starts to feel more comfortable and moves to the music. The room starts to grow to facilitate his new state. This brief moment of joy is rudely interrupted as the man gets confronted with a new presence…

  • MEMENTO MORI

    In a mourning ceremony the photographer takes a picture of a little girl. With the face contrite assistants leave the room, leaving it surrounded by flowers. Little by little we approach the girl and recoup her memories and the universe of death.

  • Dorian C.

    One night, Dorian enlists her keepsakes as a medium to the past. But she unwittingly awakens the Other. Using dance and a rich sound scape, Dorian C. illustrates the struggle between our manufactured sense of self, and the memories that lay bare our fabrications.

  • Compagnie 7273

    A Dance company, 2 dancers, 3 choreographies, 3 bulldozer, poetry, a sequence shot. Either traveling in a gravel quarry. What the camera catches is a row of shovels. Three monsters to stop producing successively three times, three monochrome with ephemeral colored sand. These three sets of dust punctuate the passage of two dancers. And here we find the energy, colors, lines of the original choreography of Cie 7273: Climax, Nile Romance-s. In a slick sound quietly dramatic. Furiously against sky purple. The film is a concentrate, a precipitate of dance movement, so characteristic of choreographers Nicolas Cantillon and Laurence Yadi. It celebrates a striking encounter between body and bulldozers. Cie 7273 was commissioned to create 3 limited edition watches for Swatch. Federal studio was charged to create the video introducing the world of 7273..

  • In Touch

    An evolutionary body journey from the beach to the ocean. Spiraling unrevealing in search of the forgotten elements. Meeting the force of nature with sensitivity. Practicing physical awareness, reclaiming a long lost space within the heart of the matter.

  • HOOP

    In this experimental dance short, a woman floats in a black void, swinging through shafts of light, keeping in perpetual motion an incandescent and familiar circular childhood toy. HOOP traces a provocative and sophisticated picture, breaking hula hoop stereotypes while merging themes of the cosmos, infinity and the cycle of life.

  • Inner Demon

    „Inner demon“ ist ein Stück worin die Darsteller sich mit ihrer inneren Stimme konfrontieren. Der Drang immer besser, größer, cleverer zu sein sind Erwartungen die wir uns selbst und anderen gegenüber stellen. Auch mit Zweifeln, versuchen wir ein Weg zu finden um mit unsere Unterbewusstsein in Einklang zu schwingen. Dennoch, wie kann man sich den innere Konflikt vorstellen und wie kann man mit etwas nicht realem kommunizieren?

  • N/A

    N/A is a short dance film, which movement material tries to create an atmosphere with uncovered emotions and feelings. The title refers to this lack of information.

  • Future Study no.1

    Set in Canary Wharf, London’s main financial centre, the architecture is used to identify the visual identity and experience of a “megacity”. With words such “freedom” and “greed” given new meaning by neo-liberal economists such as Milton Friedman, this short film looks at the line between the utopian and anti-utopian.

  • Momentum

    Für den einen ist es nur ein gewöhnlicher Partysnack, doch für Patrick war ein Tortillachip der auslösende Moment, der in ihm die Leidenschaft für das Tanzen weckte. Mit Leichtigkeit und ausgelassenen Bewegungen teilt er seine Eingebung. Eine verbildlichte Synopse zwischen Körper und Geist – unterhaltsam, effektvoll und mitreißend.

  • Chassé / Hunted

    Ein Film über die Vermischung von Mensch und Tier.

  • MONTAIN MOUTH

    Demarcation of contained territories, through sequences of actions of transportation, exchange and omission of symbolic objects. These perspective devices maintain the dialogue between spaces and characters, which, in turn, are subject to processes of unfolding and metamorphosis, revealing multiple possibilities of embodiment. Regarding the permanent dialogue between what is revealed and what is obliterate, the exterior natural reality appears to prevail solemn and constant, although being a simulacrum of it self.

  • LINEAR

    The line is a dot that went for a walk.

  • mehr / more

    Was tun, mit Spuren die verblassen und ohne die man weniger ist? Stärker sein, sie festhalten, sich mit ihnen vereinen damit man nicht zurück bleibt, sie transformieren oder sich selbst verändern und weiter hechten bis zum nächsten Moment der aus einem wieder mehr macht? „mehr“ durchleuchtet die Erinnerung an eine Beziehung, das gemeinsame Tanzen, sich aneinander abreiben, sich Bilder machen. Eine Frau taucht noch einmal in die alten Zeiten ein und transformiert schließlich das Erlebte. Was bleibt ist Raum für Neues.

  • AU

    Another day. Another space.
    This is the moment to put the things in order.
    I need to start the game. Now.
    All this remember me the past.
    It will be nice to repeat although you are not there.

  • The Greater the Weight

    In The Greater The Weight, dancer and choreographer Dana Michel assembles extremely physical movement—a remnant from her previous training in track and touch football—with mathematical precision and poetic improvisation. The result is an exploration of the body as an instrument in a symphony of rupture and flow.

  • The Time it Takes

    the time it takes
    to arrive
    to live
    to make a land
    to find
    to fall
    to settle in
    to work
    to build
    to seize the day
    to journey
    to be happy
    to make a story
    to dance
    to pick up the pieces
    to laugh
    to sing a song
    to love
    to grow
    to bury the dead
    to lose
    to uncover the past
    to walk
    to imagine the future
    to leave
    to return
    the time,
    it takes

  • TurnAround Tango

    In the dance for camera short TurnAround Tango, a quirky couple puts a twist on the sultry dance form and back-to-back
    becomes the new cheek-to-cheek. As they feel each other out, in this awkward, yet sexy dance, their hope builds until their eyes meet for the first time. Could this be ‘the one’ ? In this world of cyber connections, the film explores the ideas of superficial intimacy, challenges in making connections, how we seek out relationships and the loss of social skills as we skirt the vulnerability of face-to-face interaction.

  • NEXT

    A young dancer auditions for a role. Relayed in a striking new format, her personal, contemporary choreography intimates her private passions and artistic dreams, culminating in the revelation of a peculiar practice – the secret of her preparations.

  • Angel Alley

    Angel Alley is part of an international dance-film project \”Postcards from east London\” in which teams of artists worked with community groups to create short “moving postcards” of east London. Angel Alley is the site of the oldest Anarchist bookshop in the world. The shop is located somewhere between KFC and Whitechapel Gallery. This location is a hidden back alley of revolutionary history and protest. But where will it lead our group of local teenage girls?

  • Suku Yola

    The concept of the film is based on the fact I am born, grown up and also live in Jakarta, Indonesia. Jakarta is a melting pot of the multiple cultures and tribes of Indonesia. In Indonesia, the place of origin, connected with its own specific culture and language, is still very important. In Jakarta, many people come from different areas of Indonesia to start a new life here and still hold on their roots. But since I am born and grown up in Jakarta, I feel that I am not having the roots to a certain tradition. In this film, I am trying to develop my own tribe, which I call SUKU YOLA. (suku is from Indonesian language and means tribe). Through this, I try to express my feeling of not having roots.

  • Maktub

    Kadir „Amigo“ Memis & Andrea Böge zeigen mit „Maktub“ ein Duo, dessen Ausgangsmaterial der HipHop ist, den Böge mit Flamenco und (der in der Türkei geborene) Amigo virtuos mit Zeybek kombiniert. Die Frage nach kultureller Herkunft bekommt hier tänzerisch Kontur. Gleichzeitig geht es ihnen um das Verhältnis von Mann und Frau.

  • Entrée

    Eine junge ehemalige Ballerina besucht ihre alte Ballettschule. Im Rollstuhl sitzend beobachtet sie die Tänzerinnen bei der Probe und erkundet die voller Erinnerungen steckenden Räumlichkeiten. Ihrem Schicksal trotzend versucht sie sich in einer Ballettpose an der Stange und scheitert. Doch mithilfe ihrer Lehrerin findet sie einen neuen Weg ihre tänzerische Leidenschaft trotz ihrer Behinderung auszuleben. Schließlich verschmelzen Gegenwart und Vergangenheit miteinander zu einem neuen Bewußtsein.

  • ForMMorF

    ForMMorF – is a film experiment between dance and design. A kaleidoscopic setup, where body and costume merge in mesmerizing doublings, creates a space for transformation of the well-known body into new beings.

  • Motion Sickness

    A teenage marching band rehearses on a rooftop car park on a Saturday. A flock of crows lie dead in the wind. Three people sit in the back of a car waiting to move.

  • Homo Tanzerus

    Ironic film about being a dancer, where we get to know more about the behaviour and habits from the ‘Homo Tanzerus’.

  • Contact

    A dancer is confronted by an onslaught of attackers, illustrating that our days are battles, from which we find respite in simple human contact.

  • En Mutation

    I moult … he moults, we moult …
    Changing, morphing, to shed your hair,
    your skins, stripping…
    The mutation is in the making,
    at present, here and now.
    It is a silent transformation,
    silent but irreversible.
    It is internal, right there under the skin.
    Nothing seems and yet.
    A part of ourselves will be amputated.
    A new body will become.
    En Mutation attempts to upturn that skin,
    to put on the outside which is under the skin.

  • Wallflower Tango

    In diesem animierten Kurzfilm erkennt Charlotte, dass es nicht wertvoller Schmuck ist, der einen attraktiv wirken lässt, sondern innere Zufriedenheit.
    Der Einbrecher Kalle, der ihren Diamanten stehen will, muss mit ihr erst darum kämpfen.
    Der Kampf verwandelt sich in einen heißblütigen Tangotanz, und auch sie durchläuft eine magische Wandlung. Ihre Schönheit wächst zusammen mit ihrer Zufriedenheit – und Kalle vergisst immer mehr, weshalb er eigentlich herkam.

  • Grotesquería

    1 dancer. 3 bodies. 4 arms. Cabaret grotesque.

    A body is constructed piece by piece. Once the new identity is built it erupts, explodes into fractured images. The eye, longing for the memory of what it once saw, inevitably tries to complete and correct fragmented images into a harmonious whole. Constant metamorphosis means letting go of established identity. Re-translating tradition and exploring the boundaries between art and technology is central to this video. Choreography for the brain and eyes set to a mechanical drone and repetitive strings. The soundtrack for a struggle between the different layers of self involved in endless transformation.

  • Findlinge

    Findlinge – als hätten die Götter Murmeln gespielt…
    Es geht um das Bild des Findlingssteins, wie er in einer ihm unvertrauten Landschaft weithin sichtbar herausragt. Durchaus eigenwillig.

  • Was nicht in die Suppe kommt, geht ins Klo

    „Im Zirkus lächeln die Leute beim Sterben.
    Ich werde nicht lächeln.
    Ich werde nur im Film sterben. Wenn ich dann ge-
    storben bin, geht das Licht aus, und ich werde wie-
    der lebendig. Ich werde nie ganz sterben! Ich werde
    es im Leben länger als hundert Jahre aushalten.“

    Die Textfragmente stammen aus dem Roman „Warum das Kind in der Polenta kocht“ von Aglaja Veteranyi. Die rumänische Autorin und Schauspielerin nahm sich 2002 in Zürich das Leben.

  • L’instant suspendu

    L’instant suspendu Film freely inspired by the short story “Ulrica” by Jorge Luis Borges (The Book of Sand). A fantastic love story through a mirror. Beginning of questioning, in choreographic language on themes dear to Borges, as the multiplicity of the world, its pitfalls and detours, the unreality of the self, the inconsistency of time, the darkness of being, the paradoxes of all kinds in the universe, the double, the mirror, dreams. 
    Synopsis It is noon, and a man is looking at himself in a mirror, when his reflection metamorphoses into a beautiful woman. She turns from him and runs into her world. His journey is through a never-ending world of stairs, in which time accelerates, slows, and even seems to stop. Synopsis It is noon, and a man is looking at himself in a mirror, when his reflection metamorphoses into a beautiful woman. She turns from him and runs into her world. His journey is through a never-ending world of stairs, in which time accelerates, slows.

  • DAY

    An animated video dance, inspired by the book “A Man Asleep”, by George Perec, which describes a person who abruptly cuts with everyday life, does away with their old daily routine and spends their days in solitude, mostly sleeping and wandering in the city. The video was created as part of a performance combining animation and dance on stage.

  • Event

    What goes up, must come down. Event is a indepentend spin-off from Heli Meklin’s dance performance “Simple Events”

  • Topography of Pleasure and Pain

    I wander among the valleys and hills of your terrain which fold me in their embrace, like a familiar stranger. 

  • Private I’s

    Two surreal characters in motion, inscribing the paths of construction, eruption, corruption and destruction of masculinity, of the self and of the other. 

  • EnTroPl

    Eine experimentelle Erzählung der Algorithmen.

    Wir haben uns als Knotenpunkte eines Netzes anzusehen,durch dessen Fäden (seien sie materiell oder energetisch) Informationen strömen.“ Vilém Flusser, Gedächtnisse, in Merve 146

    Der Betrachter wird mit einer rein digitalen, den eigenen Gesetzen folgenden Welt konfrontiert. 
    Diese mag ihm vertraut erscheinen, oder befremdliche auf ihn wirken. Der Eindruck und die Interpretation des Gezeigten sollen ihn so­wohl emotional, als auch intellektuell reizen. Der Titel ist eine Abwandlung des Begriffs Entropie, welcher sowohl in der Mathematik und Physik, als auch in der Informationstheorie benutzt wird. Er beschreibt hier sehr grob gesagt das Streben eines jeden Teilchens in einen Zu­stand des Gleichgewichts mit seiner Umwelt einzutreten. 

  • More Than Bread

    In diesem Kurzfilm handelt es sich um einen epischen Kampf über die unwiderstehliche Anziehungskraft eines Butterbrotes.

  • ddd

    Two dancers in a dialogue, dictating directions, deliberating over decisions: daffodils, digestive biscuits or disco.

  • Twist
  • Black Spring

  • Magnetic North
  • Burning Palace
  • I am a Boyfriend
  • BACKSTAGE Symphony of Sorrowful Songs

    Vladimir Malakhov, Nadja Saidakova, Solisten und Corps de ballet des Staatsballetts Berlin bereiten sich auf den Beginn von “Symphony of Sorrowful Songs” in der Choreografie von Ronald Savkovic vor. Was passiert in den letzten Minuten hinter der Bühne? Die Inszenierung von Tomaz Pandur, mit der Musik von Henryk Gorecki war 2010 die letzte Premiere vor der langjährigen Renovierung der Deutschen Staatsoper Unter den Linden.

  • Self portrait with a deer

    Der Film zeichnet die Geschichte eines inneren Dilemmas nach, dem die Protagonistin dadurch zu entkommen sucht, dass sie die Formen und Rollen verschiedener Tiere annimmt. Erst so kann sie ihre Reise fortsetzen.

  • Ink Bird ( ציפור דיו )

    Der Film lotet die Grenzen aus, die zwischen unschuldigem Spiel und Gewalt, zwischen Freude machen und Schmerz zufügen, zwischen unberechenbarem Verhalten und geplantem liegen. Die Handlung entspinnt sich entlang der dünnen Linie zwischen Realität und Einbildung.

  • CUTKAT

    Experimentalfilm – Porträt der Choreografin Kat Valastur.

  • Back

    Für die sind wir alle gleich, ganz unterschiedslos.
    Unser Handeln ist vollständig konform, wir widerrufen das individuelle Recht auf freie Wahl.
    Ohne unser Tun anzuzweifeln, lassen wir uns vom Strom davonreißen.
    Hin und wieder spüren wir, wie sich unser Bewusstseinsfeld verengt;
    Es wird Zeit auszubrechen.

  • En balletdansers historie

    Die finnische Balletttänzerin Soralla Englund erzählt ihre persönliche Geschichte eines dem Tanz gewidmeten Lebens. Eine echte und schöne Geschichte über Leidenschaft, Einsamkeit und das Altern des Körpers.

  • Continuum

    Eine Frau geht einen Korridor entlang, an den weite Wasserflächen angrenzen, die ihn überschauen. Wie sie daherspaziert, begegnen ihr rätselhafte Wesen, die Skulpturen ähneln, die beim Warten erfroren. Sie scheinen ganz gleichgültig ihrem Treiben gegenüber zu sein, als wäre sie abwesend.

  • Plan B

    Plan B ist ein kurzer Tanzfilm über das Warten. Ein knapper Blick auf drei junge Männer vor den Waschmaschinen, bis ihre Wäsche fertig ist.

  • Controlled Remote

    Eine tanzintensive Hommage an die Fernsehgeschichte, die an den Werbezauber der Einführung der Fernbedienung erinnert.

  • not heaven but sky

    Während ihres Aufenthaltes in Südafrika, nach Auftritten in Johannesburg, arbeitete das Künstlerduo cri du coeur mit dem Tänzer Tumi Mokgope, Kindern und Jugendlichen aus dem Zentrum SKY. Wir entwickelten Tanzszenen in verschiedenen Plätzen im Johannesburger Stadtzentrum, in Soweto und in SKY, einem Zentrum für einige der am meisten benachteiligten Kinder in Südafrika. Der Film gibt unsere persönlichen Eindrücke von einer Stadt der harten Kontraste wieder – unterschiedliche Kulturen, Unterdrückung, die sich nach Aufhebung der Apartheid in wirtschaftlichen Abhängigkeiten fortsetzt – inmitten der größten Armut fanden wir eine kulturelle Lebendigkeit, die uns überwältigt hat.

  • Breakadventure

    Photographie ist dem Theater verwandt. Die Bühne ist der Frame. Die einfrierende tänzerische Pose ist einem Photoabzug ähnlich. In dieser experimentellen Stopmotionanimation wurde eine Videosequenz frameweise ausgedruckt und abfotografiert. Die Abstraktion, Umgang mit Papier und Synthese von Sound und Bewegung ist das Wesentliche des Stücks.

  • Two Sink, Three Float

    Ein Tanz- und Körpertheater Trio
    Das Wasser als Unbekanntes, als Tiefe, Unbewusstes
    lässt die Dinge schwimmen oder sinken
    Auf dieser dünnen Membran, die Oben von Unten trennt
    sinken wir in die visuelle und surreale Geschichte ein
    Drei Figuren finden das Gleichgewicht auf einer Plattform, untereinander
    und mit den Elementen
    Es gibt eine untergründige Welt
    eine Welt darunter, die wir nicht sehen
    Unsichtbar auf der Überfläche ist sie
    oder scheint sie durch?

  • Jacky & Judy

    An ode to Norman McLarens Pas De Deux.

  • Julia

    A contemporary dancer is practicing ñ in a trial to find out the dynamic relationship between the weight of bones and the spinal alignment in conjunction with gravity and space. The positions of her body are extremely restless, a phenomenon which stems from the dancerís acute awareness of gravity and her effort to maneuver the perception of it.
    To a video maker who is observing this session, the physicality of the movement that accumulates into a moment turns into a paranoiac psychological experience.
    In this work, the psychological feelings are the other force in performance with the ìnever arrivingî JULIA.

  • REOPENING THE PAST

    Although it has been 15 years since the war has ended a few women still await the return of their missing husbands.

  • Going Up?

    “Sobe?” is a dance video inspired by a behavior “no no list”. We’ve chosen the elevator as our spatial and social focus; how should one behave in an elevator? What would be a “no-no” action for those specific situations?  We break social silent agreements in order to displace this common everyday action into a performative context.  

  • KUNATINU

    “KUNATINU” s’articule autour de la lutte pour l’amélioration de l’environnement particulièrement agressé au Congo par l’abus des sacs plastiques. 
    L’industrie du plastique a gagné le marché planétaire. Partout dans le monde les sacs plastique sont utilisés abusivement.Les pays pauvres et non industrialisés, consommateurs, sont envahis par ces emballages peu coûteux et non recyclables qui, après usage, se transforment en déchets non biodégradables qui contribuent à l’asphyxie et à la détérioration des sols. 

  • parental guiDance

    “Tanzende Mädchen, Passanten und eine Parkgarage – treffen aufeinander.”

  • Echo

    In the end of the 19th and beginning of the 20th century, Freud diagnosed any and every society as neurotic. Nowadays, we diagnose that the bipolar disorder, in its stronger or weaker degree, became the existential condition of humanity. Normally used to define the repetition of a sound or another phenomenon, the word ECHO nominates, in this work, the sequence of disorders that disturb the mind of the contemporary individual 

  • Derrière elle

    Derrière Elle is the result of a meeting between dancers Natalia Sardi and Laida Aldaz Arrieta, filmmaker Ishrann Silgidjian and music composer Thomas Turine.
    It is a cinematographic writing born from the spacial and temporary improvisation research, where the movement form a symbiotic relationship. A strange film where nothing revealed easily. A life hidden behind another one, imaginary…
    They are two… but how many are they really?
    What is left?
    What happened?
    Did it really happen?  

  • BEyond

    The movie BEyond contains a lot of twisted steps from different dancestyles put together in the ironic way that only The Line can do. We use references from a wide range (contemporary, folk, mtv and so on..) and set them in a new context inspired from tired clichés.

    The Line consists of Ole Martin Meland, Ida Wigdel and Kristina Søetorp, all educated at The College of arts in Oslo. The company made their first performance Three Pieces in 2006, and have since performed at various important events. In February 2010 they released the well-received dancefilm BEyond during the New Norwegian dance festival at Dansens Hus in Oslo. This summer they had their international debut with their show BEyond the face at I like to watch tooJulidans in Amsterdam which became a big success.

  • Void Decked

    A Void Deck is typically found under apartment blocks in Singapore. With a constant flow of human traffic, the Void Deck is almost never a Void. 

  • 30 Cecil Street

    30 Cecil Street is a short dance film shot in the dilapidated premises of the old Theatre Royal in the Limerick Athenaeum
    building. With a history that stretches back over 150 years, the Royal has been closed to
    the public for the last 13 years, since it was last used as a venue for live music and
    performance. Engaging with the atmosphere and past of this near-derelict building and using
    a soundtrack made up of found sounds and interviews carried out with people associated
    with the Athenaeum, 30 Cecil Street explores the state of a building that was once a hub of
    cultural activity within Limerick and now lies empty and closed to the public.
    Work by: Dan Canham/Laura Dannequin/Will Hanke

  • Conversation with Boxing Gloves

    A kinetic revisit of a long lost segment from the 1916 futuristfilm “La Vita Futurista”

  • TvTv – Trajets de Vie Trajets de Ville

    Trajets de Vie: on benches, or all around, in the middle of the passage of the pedestrians, the cars, the buses, four solitudes sketch a sometimes acrobatic gesticulation, sometimes at the edge of the invisible: poetic gasps where the crackling of a radio will go out of a basket, where sheets of newspapers will stick on the face as a braggart’s mask, where colored capsules of bottle scatter as a rain of childhood.
    Trajets de Ville constitutes the other hillside. A hostility charges the atmosphere. An immense inhuman space widens in this crowd where the men, the women, cross themselves without seeing each other, by ignoring. Worse still: they crowd, collide, assault, either the love bursts. Duets come out hardly: fragments of a virile fight or a friendship, a sensualism and a rivalry mixed in a tango souvenir? This is the opposite of all for which we could expect from a contemporary show (nothing of hightech, any video, just this old rock tone, and these old bodies which are ours, close to the deterioration), but who so speak to us about what we are today.  
    Paul-Emmanuel Odin

  • Circulatura

    Tanzfilm mit Bewegungsskulpturen von Mirella Weingarten.

    Gefördert vom Medienboard Berlin-Brandenburg und vom Filmbüro Mecklenburg-Vorpommern.

  • Nora

    Shot in Southern Africa, “Nora” is based on childhood memories of the self-exiled dancer Nora Chipaumire who was born in Zimbabwe in 1965. Using performance and dance, she brings her history to life in a swiftly-moving poem of sound and image. The original score was composed by a Zimbabwean legend – Thomas Mapfumo.

  • The Geometry of Separation

    Ein Tanz-Tryptichon das Einblicke in die surrealen Raeume der Psyche einer Frau verschafft, die von der Aussenwelt abgetrennt 
    nur mit der eigenen Wahrnehmung konfrontiert ist. Der Film wurde urspruenglich für das Stueck “The Geometry of Separation” mit Riki von Falken produziert, das im Mai/Juni 09 im Radialsystem V Premiere hatte und eine Auftragsarbeit vom Hauptstadt Kulturfond ist. 
    Dies ist eine eigenstaendige Kurzversion des im Stueck verwendeten Filmmaterials mit einer neuen Originalkomposition.

  • FLYING LESSON

    Two women bat their wings, preparing to take off. They practice the dream of flight.

  • Frequenz Morphogenese

    Im formlosen Bereich reiner Gedanken zeigte sich zum ersten Mal ein goldener Embryo des Tons. Es war ein Laut, der durch das Nichts hinausschwang  und auf sich selbst zurückkehrte. Als sich die Tonwellen kreutzten entstanden Wasser und Wind, die miteinander spielend den nebelartigen Leib der Welt zu weben begannen. Ein Film ueber die gestalterische Kraft von Frequenzen

  • MindBox 904

    Zappala & Graupner found together in 2006 and collaborated in several improvisations- and shooting sessions to generate a large
    library of gestures and sound-patterns on which the audiovisual installation and movie MindBox builds up. The name MindBox
    references to the expression ‘beatbox’ which describes a form of vocal percussion in hiphop.
    The movie has a form of a triptych an deals with the aesthetics and paradigms of a gambling machine. In a playfull way MindBox presents and recomposes sounds and movements while drawing

  • Battement
  • ALB’ATROZ II, le temps de la chute (the time of fall)

    First, I am a Cosmos Angel, I become a sphere, I draw a cross inside my body circle. Facing adversity, I answer questions. Fish between my teeth. Limping throug. I fly backwards in an upside-down beautiful landscape. I tread on heads with dogs. I spit out the fish. I become a cow and then ! I, fall, rise This choreography embodies a transforming journey probing concepts of rise and fall.”In free fall towards take off ” Alb’atroz II finds a balance between two extremes, seizes a tragic fate and turns it into an art. 
    The strange trinity composed of the artist and two assistants builds its own breathtaking universe. It weaves heroic displays, tangible moves with a unique range of colourful sounds.

  • Super MAN Project

    this is a story about the men.